دبیر ستاد زکات کشور  در همایش یکروزه ی زکات در یزد :

تحقق رشد 200 درصدی زکات از برنامه های ستاد زکات در سال جهاد اقتصادی است

  در همایش یکروزه ی زکات که با حضور بیش از 300 نفر از روحانیون ، مبلغان و عاملان زکات در استان یزد برگزار شد، دبیر ستاد زکات کشور از تدوین برنامه جامع و منسجم در جهت سازماندهی مبلغان ، معتمدان و تبلیغات دیداری و نوشتاری در امر زکات خبر داد و گفت: در سال جهاد اقتصادی کار شاخص و اثرگذار در حوزه مسائل اقتصادی از طریق زکات انجام خواهیم داد.

حسین نبی لو افزود : در سالجاری تلاش خواهیم کرد رشد زکات نسبت به سال گذشته حداقل 200 درصد رشد پیدا کند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته حدود 60 میلیارد تومان زکات جمع آوری شد که پیش بینی می شود امسال این مبلغ به 180 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

دبیر ستاد زکات کشور افزود: تعداد 23 هزار نفر از معتمدین روستاها در 23 هزار روستا سازماندهی شده اند و جلسات توجیهی برای آنان برگزار گردیده است تا این عزیزان به عنوان عاملین و رابطین زکات نسبت به وصول زکات اقدام نمایند.

وی خاطر نشان کرد: در 3 ماهه اول سالجاری 6 هزار روحانی دینی به عنوان مبلغ زکات سازماندهی شدند و حدود 5 هزار پروژه از محل زکات شامل پروژه های عام المنفعه مانند مسجد، حسینیه و خانه عالم و ... در روستاها جدای از سهم فقرا ،  جهت احداث و تکمیل در نظر گرفته شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و دبیر ستاد زکات استان یزد نیز در این همایش از جمع آوری  مبلغ 368 میلیون تومان از محل زکات در سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان زکات جمع آوری شده برای ساخت 16 مسجد، 8 حسینیه و کمک به مستمندان هزینه شده است.

به گفته مهندس حمید نصیری هم اکنون در استان 488 عامل و 217 روحانی مبلغ، کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد را در امر جمع آوری و تبلیغ فریضه زکات یاری می دهند.

در این همایش حجه الاسلام والمسلمین سید کاظم مدرسی به ضرورت و اهمیت پرداخت زکات پرداخت و با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص آثار، فواید و برکات زکات در زندگی مردم ، بر توجه به این فریضه در جهت تبلیغ و احیای دین تاکید کرد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا